Fibryna Bogatopłytkowa IPRF

Fibryna bogatopłytkowa (iPRF) jest to białko uzyskiwane z osocza krwi. Terapia fibryną jest jednym z najnowszych osiągnięć medycyny estetycznej, swoistą następczynią terapii osoczem bogatopłytkowym. Podobnie jak ono uzyskiwana jest z krwi pacjenta, co zapobiega reakcjom immunologicznym i alergicznym. Jednakże, dzięki innej technologii pozyskiwania, działanie iPRF jest wzmocnione i przedłużone.

Fibrynę bogatopłytkową uzyskuje się w zmodyfikowanym procesie odwirowywania krwi pobranej od pacjenta, dzięki czemu uzyskany preparat zawiera płytki krwi, czynniki wzrostu oraz mezenchymalne komórki macierzyste. Stałe, powolne uwalnianie czynników wzrostu (w przeciwieństwie do szybkiego uwalniania z osocza bogatopłytkowego) w ciągu kilku dni po zabiegu intensyfikuje stymulację wzrostu naczyń krwionośnych, kolagenu, elastyny, dzięki czemu efekty odbudowujące i odmładzające zabiegu są bardziej długotrwałe i mocniejsze.

Tak uzyskany preparat wprowadza się w uzgodnione w trakcie wywiadu lekarskiego miejsca.

Dla kogo jest Fibryna Bogatopłytkowa?

iPRF można wykorzystywać do polepszenia kondycji skóry – przez jej odmłodzenie, ujędrnienie, wygładzenie blizn i zmarszczek, poprawę faktury i kolorytu, ale także do przyspieszenia procesu gojenia po zabiegach, leczeniu kontuzji sportowych oraz łysienia typu męskiego.

• choroby krwi