Osocze bogatopłytkowe PRP

Zabiegi z wykorzystaniem osocza bogatopłytkowego wykorzystują mechanizmy związane z czynnikami wzrostu, które aktywują procesy regeneracyjne oraz aktywują własne komórki macierzyste. Na osocze bogatopłytkowe składają się trzy rodzaje białek – fibryna, fibronektyna i witronektyna, dzięki którym uszkodzone komórki regenerują się. Są to więc naturalne komórki i białka krwi, pozyskane od pacjenta, co wyklucza reakcje alergiczne i immunologiczne.

Po wywiadzie lekarskim, w trakcie którego określam obszary, w jakich zastosowane ma być osocze , od pacjenta pobierana jest nieduża ilość krwi. Krew ta poddana zostaje procesowi prowadzącemu do uzyskania kilkunastu mililitrów właściwego osocza. Następnie tak uzyskany preparat wprowadza się we wcześniej ustalone obszary.

Dla kogo jest osocze bogatopłytkowe?

Metodę tą można wykorzystać do ujędrnienia, nawilżenia i odmłodzenia skóry każdej okolicy ciała, , poprawy jej faktury i kolorytu, oraz redukcji wszelkich stanów zapalnych Metoda ta nadaje się dla osób uczulonych na składniki innych preparatów używanych przy analogicznych zabiegach. Jest także stosowana w leczeniu kontuzji.

• choroby krwi